NBA 2K23 Review (schakelaar) | Nintendo-leven

NBA 2K23 Review - Screenshot 1 van 5
Vastgelegd door Nintendo Switch (ingesloten).

Het is weer zover als er weer een inzending wordt gedaan in het jaar NBA 2K franchise slam-dunks op onze consoles. Ja, het is soms moeilijk om veel opwinding op te brengen voor deze jaarlijkse afleveringen, en het is gemakkelijk om ze te behandelen als een zoveelste upgrade die er hetzelfde uitziet en speelt als de inspanningen van vorig seizoen. echter, NBA 2K23 Het is de beste rechtszaak die we tot nu toe uit de serie hebben gezien, die volgens ons wat meer jazz verdient dan normaal, gecombineerd met de uitstekende nieuwe Michael Jordan-uitdagingsmodus, hoewel deze Switch-poort hier en daar wat bezuinigingen had moeten maken.

Laten we beginnen met een gloednieuwe Michael Jordan Challenge-modus, een volledig uitgewerkt en zeer lonend onderdeel van het spel. Hier neem je deel aan 15 unieke uitdagingen op basis van gebeurtenissen in de carrière van MJ, die stuk voor stuk tot in de puntjes zijn uitgewerkt, met periodespecifieke stadions, tenues, commentaar en schermfilters die het geheel nog leuker maken. kijk uit. Dit is geen throwback-modus, het is een volledige geschiedenisles om je tanden in te zetten en de vroege carrière van MJ en de beste NBA-momenten tot leven te brengen.

NBA 2K23 Review - Screenshot 2 van 5

Helaas heeft de nieuwe MyNBA Eras-modus op Switch — evenals op PS4 en Xbox One — niet de sprong gemaakt van de next-gen-versies van de game. Uit het tijdperk van Magie, Jordanië en Kobe. Het is jammer dat deze headline-inhoud moest worden geschrapt, maar het lijkt erop dat het slechts een stap verwijderd is van de overname door oudere consoles. We denken dat er een punt moet zijn waarop de volgende generatie hardware uitkomt, en dit voelt zeker als dat moment als het gaat om NBA 2K.

Positiever nieuws is dat MyTeam – onze go-to-modus – verschillende verbeteringen zal zien in 2K23, waaronder de verwijdering van het vervelende spelerscontractsysteem van de game en de introductie van de uitstekende Clutch Time als een van de belangrijkste manieren om die VC’s te verdienen. Verhoog je score en je team. Het verwijderen van contracten is de afgelopen jaren een veelgevraagde verandering geweest, en het is echt geweldig dat je niet elke game door de menu’s wilt gaan om er zeker van te zijn dat je spelers er klaar voor zijn.

Het MyPlayer-gedeelte van het spel heeft dit jaar een aantal grote veranderingen ondergaan, maar helaas is dit een ander gebied waar NBA 2K23 Switch verliest. Waar nieuwere consoles een sterk verbeterde ‘stad’ krijgen om te skateboarden, hebben we in plaats daarvan te maken met een verwaterde GOAT-bootbuurt. Het verhaal hier, waarin ze het opneemt tegen een andere parvenu genaamd Shep Owens, overleefde de cut, maar de beste delen van de MyPlayer-ervaring van dit jaar werden hier verwijderd, een ander teken dat last-gen consoles moeite hebben om bij te blijven. .

NBA 2K23 Review - Screenshot 3 van de 5

Op het veld zelf heeft NBA 2K23 verbeteringen gezien op elke afdeling. De schotteller is gemakkelijk af te lezen – 100% gel is beheersbaar, zo niet de standaardinstelling – en wedstrijden hebben een langzamer tempo waardoor de actie een meer open en doelgerichte stroom krijgt. Je hebt voldoende ruimte om te bewegen, de bal te passen en het net op te tillen. Er zijn nieuwe dunk-besturingselementen die meer flexibiliteit bieden in hoe je presteert tegen scherpere tegenstanders in modi voor één speler, met grotere schoten, verbeterde animaties en fysica, en verbeterde AI.

Er is veel werk verzet om “de kijkcijfers te halen”, waar sterke aanvallende spelers zich ongelooflijk vaardiger voelen en een beetje magie op het veld kunnen toveren op krappe plekken, maar slechte schutters hebben het moeilijker. Je kunt er niet langer op vertrouwen dat je zomaar een oude speler in een open positie krijgt en wat punten scoort, ongeacht de statistieken. Op dit punt moet je je aanvallen plannen en de beste talenten van je team inschakelen om de beste resultaten te zien.

We ontdekten ook dat postactiviteiten gemakkelijk zijn – of moeten we zeggen Herkenbaarder – Om uit te pakken in NBA 2K23. We hebben nu aan ons algehele spel gewerkt en de uitdagingen in MyTeam leren je uitstekend de ins en outs van een aantal basisprincipes die je zullen helpen je manier van zakendoen op het veld te verbeteren. Sinds ze deze hebben gelanceerd, lijkt het erop dat Accessibility 2K dit jaar is gericht op. Je krijgt een overzicht van elke modus en hoe het werkt, de basis wordt in detail uitgelegd voor beginners, en de algemene stroom van MyPlayer en MyTeam moedigt je aan om de basis uit te dagen en te leren als nooit tevoren. Als je bereid bent er tijd in te steken, heeft NBA 2K23 je veel te leren over de sport.

NBA 2K23 Review - Screenshot 4 van de 5

Natuurlijk is niet alles perfect in b-ball-land, en zoals verwacht, is NBA 2K23 een game die zwaar is op microtransacties. Als je de franchise al een tijdje speelt, zal dit geen verrassing zijn, maar nieuwkomers, vooral in de MyPlayer-modus, moeten op de hoogte zijn van degenen die hun geld in het echte leven spatten. Een groot voordeel hier – vooral in de vroege dagen en weken – is voordat degenen onder ons die grinden de kans hebben gehad om aan te slaan.

Gezien de technische prestaties van de Switch-poort is het nog steeds indrukwekkend om een ​​sportgame van dit formaat op Nintendo’s console te zien draaien. Voor het grootste deel kijk je op het veld naar een solide 30 fps over de hele linie. De laadtijden kunnen op punten echter moeilijk zijn, vooral in de uitdagingsmodus van Michael Jordan. Graphics hebben ook, begrijpelijkerwijs, een grote hit gekregen in vergelijking met andere versies van het spel, en met de gehalveerde framerate voelen de dingen een beetje schokkeriger, trager en onnauwkeuriger aan. Een ander ding om op te merken is dat 2K opnieuw in-game screenshots op de Switch heeft verbannen — we hebben een capture-kaart gebruikt om enkele voor deze beoordeling vast te leggen — en we weten niet echt waarom het dit doet. Ja, het is gedegradeerd naar een visueel niveau, maar dat is het niet. Dat is wat hij zei. Slechteriken.

NBA 2K23 Review - Screenshot 5 van de 5

Uiteindelijk zijn al deze technische details op dit moment begrijpelijk en te verwachten, en wat je hier krijgt, is nog steeds een draagbare versie van NBA 2K23 die goed genoeg werkt en je de volledige ervaring geeft – met uitzondering van NBA Eras en City – die je krijgt op andere consoles.

Over het algemeen is het weer een sterk jaar voor NBA 2K. De actie op het veld voelt deze keer als een mooie verbetering ten opzichte van eerdere uitstapjes, en de nieuwe Michael Jordan Challenge-modus is een geweldige aanvulling op de procedure. Als je tot nu toe van de Switch-serie hebt genoten en de nodige inhoud en grafische downgrades hebt geaccepteerd, vind je hier nog een zeer speelbare poort, hoewel het lijkt alsof dit een van de laatste in de serie is die zichzelf uitrekt uw geliefde draagbare console.

Conclusie

NBA 2K23 maakt de onvermijdelijke dalingen en bezuinigingen die we elk jaar zien met deze franchise op Nintendo-consoles, en net als andere late-generatieversies van het spel, mist het zowel The City als de nieuwe MyNBA Eras. Laadtijden kunnen frustrerend zijn en basketbal met 30 fps voelt veel sterker aan dan de 60 fps die in andere versies wordt gevonden. Als je deze belangrijke teleurstellingen en kleine technische tekortkomingen echter kunt verdragen, is dit nog steeds een solide basketbalsimpoort vol met genoeg inhoud om fans nog een seizoen door te helpen.