Disney’s Dreamlight Valley recensie (PS5)

Disney Dreamlight Valley Review - Screenshot 1 van 3

Het zal je vergeven worden om één keer te kijken Disney’s Dreamlight Valley En schrijf het af als een met microtransacties beladen mobiele poort die is ontworpen om uw aandacht in de badkamer te trekken. Het brengt je een mashup van Disney-eigendommen in een prachtige Life Sim-verpakking, en het is gemaakt door een historische studio. het heeft Gewerkt aan mobiele titels – Gameloft. Het eigenlijke product tart niet alleen deze veronderstelling, het biedt ook een indrukwekkende basis om op voort te bouwen.

Technisch gezien, Disney’s Dreamlight Valley moet nog worden uitgebracht. De huidige versie van de titel is een build voor vroege toegang, en hoewel het de bedoeling is dat het direct na de release gratis kan worden gespeeld, kun je het alleen spelen als je een van de huidige kernversies hebt gekocht. Wetende dat het spel al was begonnen, vertrokken we, verbaasd en verbaasd over wat we zagen.

Dit onderwerp zit boordevol inhoud. Als life sim heb je waarschijnlijk de meeste gameplay-systemen eerder gezien. De game wijkt niet te ver af van de gevestigde formule, maar richt zich op het aantrekken van een Disney-jasje op alles. Als je al eerder een life sim-titel hebt gespeeld, heb je genoeg tijd voor knutselen, koken, landbouw en allerlei soorten systemen. Een van de meest indrukwekkende dingen van de game is echter dat in plaats van vage en losse doelstellingen te bieden waarmee je de ervaring kunt vormgeven zoals je wilt, de titel een echt verhaal heeft dat met een solide clip vooruitgaat.

Disney Dreamlight Valley Review - Screenshot 2 van 3

Je speelt een man die naar een mysterieuze stad komt die wordt belegerd door vergetelheid, een mysterieuze betovering die wordt gemanifesteerd door een sinistere doornrank. De inboorlingen van de stad zijn niet alleen verspreid in jouw dorp, maar in verschillende groottes, en nadat de tovenaar Merlijn om jouw hulp had gevraagd, ging hij op weg om de stad te herstellen. Je kunt de herinneringen van je dorpelingen herstellen door power-ups te verzamelen, waaronder een selectie van Disney-favorieten aller tijden. Naast de voor de hand liggende insluitsels zoals Mickey, Goofy en Donald, kom je ook een aantal recente personages tegen. Rommelig, BevrorenMeer.

De eerste grote update voor de game is al aangekondigd en zal dat ook zijn. karakters van Een sprookje, en dit is waar de game een echte kans heeft om te blijven hangen. De manier waarop de titel is gestructureerd, laat eindeloze ruimte voor het introduceren van nieuwe personages en biometers, omdat je in het centrale gebied tussen gebieden kunt springen. Er zijn acht onderling verbonden locaties, elk met een wensput die dient als een snel reispunt en vervolgens bonuslocaties die je kunt vinden in je plaatselijke kasteel. Deze zijn vaak gebonden aan missies en worden in een redelijk tempo opgelost.

Het spel heeft echter de neiging om te veel zijmissies tegelijk naar je toe te gooien, waardoor je vaak geen idee hebt hoe je de taken moet voltooien. Desondanks zijn dingen nooit te moeilijk. Je speurtochtlogboek is goed in het verstrekken van beknopte informatie en de kaart is diep en nuttig. Het beste van alles is dat deze speurtochten een manier zijn om je te leren over de systemen die het spel wil dat je gebruikt. Zoals met elke life sim-titel, kun je dit allemaal negeren en gewoon je dagen besteden aan het verzamelen van fruit of het graven van willekeurige gaten, maar het spel wordt groter naarmate je verder komt. Het bevat zeer indrukwekkende systemen, vooral een sterke stadsontwerper, waarmee je niet alleen je eigen huis kunt inrichten en verplaatsen, maar ook alles in het spel. Er is een limiet aan middelen, maar je hebt meer dan genoeg ruimte om uit je dak te gaan.

Disney's Dreamlight Valley Review - Screenshot 3 van 3

Als je een Disney-fan bent, zul je je in dit deel van het spel willen verdiepen, aangezien de auteursrechtelijk beschermde Disney-magie volledig te zien is. De personages zijn leuk om mee te praten en relaties mee op te bouwen, en bieden zowel hartverwarmende dialogen als herkenbare beloningen, hoewel ze helaas, afgezien van een paar ingeblikte regels, meestal in tekst spreken. Hun huis heeft het thema van hun films, waaronder tonnen paaseieren, evenals de iconische muziek uit hun films. Het is altijd een goed idee om een ​​rondleiding te krijgen door het gebouw dat je vindt om ideeën op te doen voor wat je met je eigen huis kunt doen, en ook om de verbazingwekkende aandacht voor detail te bekijken. Het aantal constructiemogelijkheden is verbluffend. Afhankelijk van de lijst met items die je kunt zien, heeft de game honderden, zo niet duizenden, waarvan de meeste zijn gekoppeld aan Disney-eigendommen. Wanneer u de winkel van Dagobert Duck bezoekt, zult u het moeilijk vinden om te kiezen welk artikel u als eerste wilt ophalen. jij hebt nodig Bevroren– Een thematrui? of de Ratatouille Een keukenset? Of misschien Fantasie Mop standbeeld. Elke Disney-nerd zal snel verliefd worden op dit spel.

De technische prestaties van de game zijn niet vlekkeloos, en dat is waar de vroege toegangsstatus van de game echt te zien is. Softkey-query’s zijn relatief eenvoudig als u de stappen van tevoren voltooit, uzelf de extra hoofdpijn bespaart en voor uzelf werkt. Grafische glitches zijn constant, vooral met de camera. Het verliest vaak uit het oog waar je bent in de wereld en gaat naar het tegenovergestelde einde van de kaart voordat het bij je terugkomt, en het kan verwarrend zijn. Over het algemeen is de cameramanipulatie een zwak punt van het spel. Het kan lastig zijn om het juiste punt te vinden bij het plaatsen van meubels of het verplaatsen van gebouwen, en het haalt een deel van het plezier uit het proces, waardoor het saai wordt.

Als je door de menu’s zweeft, zie je ook hoe de microtransactie-economie van de titel eruitziet, het aantal verschillende valuta’s en alle symbolen die naar een Battle Pass verwijzen. De eigenlijke microtransacties zijn nog niet in het spel, maar het raamwerk is er allemaal, en je kunt er zeker van zijn dat wanneer dingen echt gratis te spelen zijn, ze zullen worden toegevoegd. Dus hoewel het spel op dit moment aantrekkelijk en leuk is, is het een glibberige helling om verstrikt te raken in de microtransactie-economie.

Conclusie

Disney’s Dreamlight Valley is leuk. De titel is een fantastische life sim-sandbox met een indrukwekkende hoeveelheid inhoud, en al een voorbode van wat komen gaat. Als Gameloft zijn kaarten goed speelt, kan deze game de komende jaren een steunpilaar zijn voor de consoles van veel mensen. Duizenden items met Disney-thema en een robuuste constructiemodus combineren traditionele sim-attributen met uitvoering op hoog niveau om een ​​meeslepende ervaring te creëren. Of je nu je stad volledig wilt herbouwen of gewoon wilt gaan vissen met Mickey, de game heeft alles in huis om je te helpen het meeste uit je ervaring te halen. Verschillende camerabugs en een enkele crash vallen op wanneer vroege toegang crasht, en het uitgebreide microtransactie-economieraamwerk is een rode vlag, maar het is niet genoeg om plezier te maken.